A+
A-
Wersja kontrastowa
Starostwo Powiatowe w Nowym Dworze Mazowieckim





 Drukuj

Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację obiektów budowlanych lub urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam

Uzyskanie decyzji o lokalizacji obiektów budowlanych.

Kogo dotyczy

Osoby i podmioty wnioskujące o zezwolenie na lokalizacje obiektów.

Czas realizacji

W przypadku złożenia kompletnego wniosku decyzja zostanie wydana bez zbędnej zwłoki w terminie do 30 dni.
W sprawach skomplikowanych termin załatwienia sprawy może przesunąć się do 65 dni od daty złożenia wniosku,
a w odniesieniu do infrastruktury telekomunikacyjnej – w terminie 45 dni.
O przedłużeniu terminu załatwienia wniosku oraz o przyczynach takiej sytuacji inwestor zostanie powiadomiony pisemnie drogą pocztową.

Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację w pasie drogowym drogi powiatowej obiektów budowlanych lub urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam,
mapa sytuacyjno-wysokościowa w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem granic i oznaczeniem zajmowanych elementów pasa drogowego z naniesieniem projektowanego obiektu budowlanego/urządzenia w pasie drogowym (2 egz. mapy)
w przypadku reklamy: projekt/rysunek/ zdjęcie reklamy z podaniem wymiarów, treści i kolorystyki, schemat mocowania reklamy w terenie oraz mapa w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem lokalizacji reklamy,
w przypadku wystąpienia w imieniu inwestora osób trzecich: pełnomocnictwo oraz dowód opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł, oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa w przypadku ustanowienia przez inwestora pełnomocnika (adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy oraz doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa - art. 33 § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego D.U. z 2023 poz. 775 t.j.)

Opłaty

Wydanie decyzji administracyjnej nie podlega opłacie (tabela część III poz. 44 pkt 2 ppkt 9 załącznika
do ustawy o opłacie skarbowej)
Opłata skarbowa od pełnomocnictwa lub jego odpisu w wysokości 17 zł.

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, w terminie
14 dni od jej doręczenia za pośrednictwem Zarządu Powiatu.

Podstawa prawna

Art. 39 ust. 1a, ust. 3 w związku z art. 19 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2023 r., poz. 645, tj.),
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1264 tj.),
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 ze zm.).

Dodatkowe informacje

Decyzja wydana w tym trybie nie upoważnia do rozpoczęcia robót budowlanych.
Zgodnie z art. 39 ust. 3a, ust. 4 ustawy o drogach publicznych:
1) inwestor przed rozpoczęciem robót budowlanych, jest zobowiązany do:
a) uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia budowy albo wykonywania robót budowlanych;
b) uzgodnienia z zarządcą drogi, przed uzyskaniem pozwolenia na budowę, projektu budowlanego obiektu lub urządzenia,
o którym mowa w ust. 3;
c) uzyskania zezwolenia zarządcy drogi na zajęcie pasa drogowego, dotyczącego prowadzenia robót w pasie drogowym lub
na umieszczenie w nim obiektu lub urządzenia.
2) utrzymanie obiektów i urządzeń, o których mowa w ust. 3, należy do ich posiadaczy.
Inwestor, przed rozpoczęciem robót, jest zobowiązany do opracowania projektu organizacji ruchu na czas zajęcia pasa drogowego, o ile wykonywane roboty będą miały wpływ na odbywający się ruch drogowy lub opis sposób zabezpieczenia robót. W przypadku prac w nawierzchni bitumicznej zarządca drogi wymaga również sporządzenia i uzgodnienia przez wykonawcę projektu odtworzenia nawierzchni.
Zgodnie z art. 40 ustawy o drogach publicznych prace w pasie drogowym mogą być realizowane po uprzednim uzyskaniu decyzji zezwalającej na zajęcie pasa drogowego, o którą należy wystąpić do właściciela drogi (zarządcy drogi) z jednomiesięcznym wyprzedzeniem, przed terminem planowanego zajęcia pasa drogowego. Za umieszczenie urządzeń niezwiązanych
z funkcjonowaniem drogi zostanie naliczona opłata roczna. Szczegółowe warunki określające wykonanie prac w pasie drogowym i związane z tym opłaty zostaną określone w decyzji zezwalającej na zajęcie pasa drogowego.
Urządzeniami niezwiązanymi z potrzebami zarządzania drogami (gospodarką drogową) lub potrzebami ruchu drogowego,
na które wymagane jest uzyskanie zgody na lokalizację w pasie drogowym w formie decyzji administracyjnej są: kanalizacja deszczowa, sanitarna, wodociągowa, ciepłownicza, gazociąg, linia energetyczna, sieć telekomunikacyjna oraz przyłącza ww. sieci.
Stroną decyzji administracyjnej jest zawsze inwestor. W imieniu inwestora, wniosek o wydanie decyzji może złożyć osoba przez niego upoważniona.

© 2024 Starostwo Powiatowe w Nowym Dworze Mazowieckim
aplikacja: 1.10.002.013, baza: 1.8.5.12
Logotypy
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce