A+
A-
Wersja kontrastowa
Starostwo Powiatowe w Nowym Dworze Mazowieckim





 Drukuj

Rekultywacja gruntów rolnych

Wykonanie rekultywacji gruntu rolnego lub zaprzestania rekultywacji.

Kogo dotyczy

Podmiotów i osób ubiegających się o rekultywację gruntów

Czas realizacji

30 dni - od uzyskania stosownych opinii wydanych przez właściwe organy wymienione w art. 22 ustawy z dnia 03.02.1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych.

Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu kierunku i terminu wykonania rekultywacji gruntów lub decyzji o zakończeniu rekultywacji gruntów.
Załączniki:
decyzja udzielająca koncesji na wydobywanie kopalin (kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem).
dowód stwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością, np. umowa kupna - sprzedaży, umowa darowizny, umowa dzierżawy, skrócony odpis księgi wieczystej (kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem).
mapa z naniesionymi granicami terenu objętego wnioskiem oraz terenu i obszaru górniczego (kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem).
opis projektowanych prac rekultywacyjnych ze wskazaniem funkcji pełnionej przez obszar wymagający rekultywacji (dla uzyskania decyzji o kierunku rekultywacji).
pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa (oryginał lub urzędowo potwierdzona kopia) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty
w przypadku decyzji określającej stopień ograniczenia lub utraty wartości użytkowej gruntów dwie odrębne opinie rzeczoznawców ustalające rozmiar ograniczenia wartości użytkowej gruntów
dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej
dokumentacja rekultywacyjna, o której jest mowa w § 162 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 8 kwietnia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących prowadzenia ruchu odkrywkowego zakładu górniczego lub w przypadku, gdy nie ma wymogu posiadania takiej dokumentacji w oparciu o ww. § 162 rozporządzenia - projekt rekultywacji zawierający opis przeprowadzonych prac rekultywacyjnych (dla uzyskania decyzji o zakończeniu rekultywacji gruntów)


Opłaty

Opłata skarbowa za wydanie decyzji - 10 zł.
Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo jego odpisu, wypisu lub kopii – opłata skarbowa w wysokości 17 zł.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Podstawa prawna

§ 162 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 8 kwietnia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących prowadzenia ruchu odkrywkowego zakładu górniczego lub w przypadku, gdy nie ma wymogu posiadania takiej dokumentacji w oparciu o ww. § 162 rozporządzenia - projekt rekultywacji zawierający opis przeprowadzonych prac rekultywacyjnych (dla uzyskania decyzji o zakończeniu rekultywacji gruntów)

Dodatkowe informacje

Przepisy ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych definiują rekultywację jako nadanie lub przywrócenie gruntom zdegradowanym albo zdewastowanym wartości użytkowych lub przyrodniczych przez właściwe ukształtowanie rzeźby terenu, poprawienie własności fizycznych i chemicznych, uregulowanie stosunków wodnych, odtworzenie gleb, umocnienie skarp oraz odbudowanie lub zbudowanie niezbędnych dróg.
© 2024 Starostwo Powiatowe w Nowym Dworze Mazowieckim
aplikacja: 1.10.003.010, baza: 1.8.6.3
Logotypy
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce