Złożenie wniosku w sprawie odrzuconej reklamacji.
Wniosek konsumenta
Kogo dotyczy
Konsumentów.
Czas realizacji
Brak
Wymagane dokumenty
Powiatowy Rzecznik Konsumentów rozpatruje wnioski w kolejności wpływu.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów występuje do przedsiębiorcy dopiero po wyczerpaniu przez konsumenta drogi postępowania reklamacyjnego.
Złożenie wniosku do Powiatowego Rzecznika Konsumentów nie przerywa biegu przedawnienia.
Rzecznik nie dysponuje środkami, za pomocą których mógłby wymusić na przedsiębiorcy spełnienie roszczeń konsumenta.
Jeśli przedsiębiorca odrzuci argumenty przedstawione przez rzecznika, konsumentowi – dla dalszego dochodzenia roszczeń – pozostaje droga sądowa.
Do wniosku należy dołączyć kopię wszystkich dokumentów związanych ze sprawą (korespondencja między konsumentem a przedsiębiorstwem, umowy, reklamacje itp.). Proszę także o krótki opis sprawy.
Opłaty
Brak.
Tryb odwoławczy
Brak
Podstawa prawna
Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje swoje zadania na podstawie przepisów ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 275 )