A+
A-
Wersja kontrastowa
Starostwo Powiatowe w Nowym Dworze Mazowieckim





 Drukuj

Skarga lub wniosek do Starosty, Zarządu lub Rady Powiatu.

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy dotyczące ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrona własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Kogo dotyczy

Wszystkich osób fizycznych, prawnych, przedsiębiorców oraz innych podmiotów dotkniętych m.in. nierzetelnością i bezprawnością działań pracowników Starostwa Powiatowego w Nowym Dworze Mazowieckim lub wnioskujących o udoskonalenie lub poprawienie funkcjonowania Urzędu.

Czas realizacji

Skargę lub wniosek rozpatrujemy bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Wymagane dokumenty

Jeśli posiadasz, przygotuj kopie dokumentów potwierdzających zasadność skargi lub wniosku (np. kserokopia pisma, wydruk e‐maila otrzymanego od pracownika Urzędu itp.).
Jakie dokumenty muszę wypełnić?
Przy zgłaszaniu skarg i wniosków możesz skorzystać z formularza elektronicznego lub opisać samodzielnie i złożyć osobiście w siedzibie Urzędu wysłać e‐mailem, faksem lub pocztą tradycyjną.
Zgodnie z postanowieniami Kodeksu postępowania administracyjnego, o tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.
Istnieje możliwość zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie. Pracownik przyjmujący zgłoszenie sporządzi wówczas protokół, który podpisują obie strony (składający i przyjmujący zgłoszenie).
Jak wypełnić dokumenty?
Pisząc skargę lub wniosek, pamiętaj o podaniu:
swojego imienia i nazwiska lub nazwy reprezentowanego przez siebie podmiotu,
adresu do korespondencji i telefonu kontaktowego,
dokładnego opisu charakteru zdarzenia lub zachowania, które spowodowało potrzebę
złożenia skargi lub wniosku (np. opis przebiegu rozmowy z pracownikiem Urzędu).
Przy opisywaniu motywów skargi lub wniosku podaj w sposób zwięzły i zrozumiały wszystkie dane mające znaczenie w sprawie, np. nazwiska pracowników Urzędu (jeśli są Ci znane), datę wizyty w Urzędzie itp.

Opłaty

Brak opłat

Tryb odwoławczy

Odpowiedź na skargę lub wniosek nie jest decyzją, więc w tym przypadku nie przysługuje odwołanie.
Jeżeli złożyłeś wniosek dotyczący działania Urzędu, ale nie jesteś zadowolony ze sposobu jego załatwienia lub wniosek nie został załatwiony w terminie, przysługuje Ci prawo wniesienia skargi.
W celu wniesienia skargi postępuj zgodnie ze wskazówkami zawartymi w niniejszej karcie usługi.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2023 r. poz. 775) z późn, zm.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. Nr 5, poz. 46)

Dodatkowe informacje

Skargi i wnioski anonimowe, czyli bez podania imienia i nazwiska lub nazwy podmiotu oraz adresu pozostawia się bez rozpoznania.
Jeżeli jesteś osobą doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, możesz przy załatwianiu spraw w Urzędzie skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego. Zamiar skorzystania z wybranej metody komunikowania się przy załatwieniu sprawy zgłoś najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym dniem przybycia do Urzędu.
© 2024 Starostwo Powiatowe w Nowym Dworze Mazowieckim
aplikacja: 1.10.003.010, baza: 1.8.6.3
Logotypy
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce