Jeśli posiadasz, przygotuj kopie dokumentów potwierdzających zasadność skargi lub wniosku (np. kserokopia pisma, wydruk e‐maila otrzymanego od pracownika Urzędu itp.).
Jakie dokumenty muszę wypełnić?
Przy zgłaszaniu skarg i wniosków możesz skorzystać z formularza elektronicznego lub opisać samodzielnie i złożyć osobiście w siedzibie Urzędu wysłać e‐mailem, faksem lub pocztą tradycyjną.
Zgodnie z postanowieniami Kodeksu postępowania administracyjnego, o tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.
Istnieje możliwość zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie. Pracownik przyjmujący zgłoszenie sporządzi wówczas protokół, który podpisują obie strony (składający i przyjmujący zgłoszenie).
Jak wypełnić dokumenty?
Pisząc skargę lub wniosek, pamiętaj o podaniu:
swojego imienia i nazwiska lub nazwy reprezentowanego przez siebie podmiotu,
adresu do korespondencji i telefonu kontaktowego,
dokładnego opisu charakteru zdarzenia lub zachowania, które spowodowało potrzebę
złożenia skargi lub wniosku (np. opis przebiegu rozmowy z pracownikiem Urzędu).
Przy opisywaniu motywów skargi lub wniosku podaj w sposób zwięzły i zrozumiały wszystkie dane mające znaczenie w sprawie, np. nazwiska pracowników Urzędu (jeśli są Ci znane), datę wizyty w Urzędzie itp.