To pismo, które służy do komunikacji z administracją w sprawach, które możesz załatwić przez Internet i które nie mają oddzielnych formularzy. Możesz nam zadać pytanie, napisać wyjaśnienie, złożyć zażalenie, żądanie, podanie lub wniosek. Za pomocą pisma ogólnego możesz uzupełnić wcześniej złożony wniosek lub przekazać dokument, zaproszenie na wydarzenie lub petycję do urzędu. Samodzielnie uzupełnij formularz na komputerze i wyślij do wybranego podmiotu publicznego. Po chwili dostaniesz elektroniczne urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP) pisma. To potwierdzenie jest tak samo ważne jak potwierdzenie odbioru listu poleconego, który wysyłasz pocztą tradycyjną.
Pismo ogólne piszesz, jeśli:
- chcesz się z nami skontaktować,
- przepisy umożliwiają wysłanie wniosku przez Internet,
- nie ma specjalnego formularza do załatwienia Twojej konkretnej sprawy