Likwidacja i wykreślenie z ewidencji Starosty klubu sportowego.
Wniosek o likwidacje i wykreślenie z ewidencji Starosty klubu sportowego, działającego w formie stowarzyszenia, nieprowadzącego działalności gospodarczej.
Kogo dotyczy
Członków stowarzyszenia/ klubu sportowego.
Czas realizacji
W ciągu 30 dni od dnia, w którym wnioskodawca przedstawił wszystkie wymagane dokumenty.
Wymagane dokumenty
Zawiadomienie o wszczęciu likwidacji stowarzyszenia
Protokół z Walnego zebrania
Uchwała o rozwiązaniu
Lista Obecności
Obwieszczenia
Wniosek do Starosty – składa likwidator
Klauzula informacyjna
Opłaty
Wydanie decyzji w sprawie podlega opłacie skarbowej w wysokości 10 zł
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie ( Dz.U. z 2020 r. poz.1133)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. 2021 r. poz. 735)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz.U.2020 r. poz. 1546 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o Stowarzyszeniach ( Dz. U. z 2020 r. poz. 2261)
Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych ( Dz. U. Nr 243 , poz.1449
Dodatkowe informacje
Przebieg postępowania:
1. Jeżeli członkowie stowarzyszenia/klubu sportowego chcą, aby zakończył on swoją działalność i byt prawny, powinni na zebraniu członków:
- sporządzić listę obecności,
- podjąć zgodną z zapisami statutu (w przypadku stowarzyszeń zwykłych: regulaminu) uchwałę o rozwiązaniu klubu/stowarzyszenia,
- sporządzić protokół z zebrania.
W uchwale należy określić datę rozwiązania stowarzyszenia/klubu, która zarazem wyznaczy początek jego likwidacji; wskazać cel, na który przeznaczony zostanie majątek likwidowanego podmiotu; można także powołać likwidatora. W przypadku braku takiego wskazania likwidatorami stają się członkowie zarządu (art. 36 ust. 1 ustawy Prawo o stowarzyszeniach).
2. Następnie likwidator:
- pisemnie zawiadamia starostę (w terminie 14 dni od podjęcia uchwały) o wszczęciu postępowania likwidacyjnego klubu/stowarzyszenia oraz dołącza protokół z walnego zebrania wraz z uchwałą o rozwiązaniu stowarzyszenia/klubu i listą obecności,
- podaje do publicznej wiadomości informację o wszczęciu postępowania likwidacyjnego (np. poprzez ogłoszenie w prasie / na stronie internetowej/na tablicy ogłoszeń urzędu na okres 30 dni).
3. W dalszej kolejności likwidator:
- sporządza protokół przekazania dokumentów stowarzyszenia/klubu na przechowywanie – archiwizacji dokumentów (protokół podpisują zdający i przejmujący);
- przygotowuje listę wierzycieli i dłużników;
-przystępuje do zbycia majątku stowarzyszenia i egzekwowania długów oraz do zaspokojenia wierzycieli;
- tworzy sprawozdanie finansowe
- dokonuje zamknięcia ksiąg rachunkowych,
- zawiadamia bank prowadzący obsługę stowarzyszenia/klubu,
- dokonuje niezbędnych czynności urzędowych związanych z zakończeniem działalności,
- składa do starosty wniosek o wykreślenie stowarzyszenia/klubu sportowego z ewidencji, sprawozdanie finansowe na koniec likwidacji oraz dowód opłaty skarbowej w wysokości 10 zł za wydanie decyzji (opłata dotyczy tylko Klubów Sportowych).